Hilton Orta Doğu, Afrika, Türkiye Lideri Jochem-Jan Sleiffer, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Hilton’un tüm markalarını Türkiye’ye getirmek istediklerini, daha da büyümek için fırsatlar aradıklarını söz ederek, Türkiye’de olmadıkları birçok kentin bulunduğunu ve oralarda da olmak istediklerini söyledi.
Türkiye’de kültürün bir modülü olmak istediklerine işaret eden Sleiffer, “Amaca yönelik bir şirketiz. İnsanların bizimle mesleklerinin tadını çıkarmasını istiyoruz. Azamî potansiyellerine ulaşmak için büyümelerini destekliyoruz. Türkiye, bizim için muazzam bir bölge.” diye konuştu.
Sleiffer, Türkiye’nin ABD dışındaki en büyük 4’üncü bölge olduğuna işaret ederek, “Bu nedenle yakın vakitte Türkiye’deki 100’üncü otelimiz için muahedeyi tamamladık. Şu anda 70’ten fazla otel işletiyoruz ve 30 tane daha otelimiz yakın vakitte faaliyete geçecek. Bu, gelecek yıllarda çok sayıda insan istihdam edeceğimiz manasına geliyor. Şu anda yaklaşık 5 bin grup üyesiyle 70 oteli işletiyoruz ve önümüzdeki birkaç yıl içinde 3 bin takım üyesi daha arıyoruz.” tabirlerini kullandı.
Türkiye’deki genç yeteneklerin gereksinim ve ihtiyaçlarını daha yeterli manaya çalışmaları kapsamında, kısa mühlet evvel Türkiye’deki Y ve Z jenerasyonundan bireylere ülkü iş ve ülkü çalışma ortamı bahislerini ele alan bir anket düzenlediklerini aktaran Sleiffer, bu kapsamda meslek gelişimi ve çalışma ortamı kültürü üzere ögelere odaklandıklarını lisana getirdi.
Sleiffer, “Türkiye’deki gençlerin gelip bizim ile çalışmaya iten şeyin ne olduğunu sahiden anlamamız gerektiğini fark ettik. Anket çalışması, bize insanların bir hedef odaklı bir şirketi için çalışmak istediğini gösterdi. Anket çalışmasında insanların yüzde 70’inden fazlası bunun kendileri için hakikaten kıymetli olduğunu söyledi.” değerlendirmesinde bulundu.
Anket çalışmasına nazaran insanların yüzde 50’sinden fazlasının birebir şirkette farklı roller üstlenebilecekleri bir şirkette çalışmak istediklerini belirten Sleiffer, “Bu araştırmayı yapmamız ve insanların ne istediklerini anlamamız gerekiyordu. Araştırmamızda, görüştüğümüz şahısların yüzde 78’nin seyahat edebilecekleri bir şirkette çalışmak istediklerini gördük.” açıklamasını yaptı.
“TÜRKİYE’DE DAHA FAZLA OTEL GELİŞTİRMEK İSTİYORUZ”
Sleiffer, araştırma boyunca görüştükleri şahısların yarısından fazlasının, kendileri ile nitekim ilgilenen ve onlara meslek fırsatları sunan bir şirkette çalışmak istediklerini lisana getirdi.
Misafirperverliğin insanların meslek sahibi olmaları için kusursuz bir özellik olduğunu aktaran Sleiffer, “Çünkü biz çok çeşitli iş fırsatları sunuyoruz. Biz insanları tabandan işe alıyoruz. En alt seviyeden işe başlayanlar daha düzgün bir konuma ya da düzeye yükselebiliyorlar. Çok farklı iş durumları var.” dedi.
Sleiffer, Türkiye’de çok başarılı olduklarını ve Türkiye’nin birinci milletlerarası otel markası olduklarına dikkati çekerek, “Mr. Conrad Hilton’un memleketler arası otel açtığı birinci yer burasıydı. Yani Hilton İstanbul Bosphorus 55 yılı aşkın bir müddettir burada ve burası bizim için çok değerli bir pazar.” diye konuştu.
Türkiye’de daha fazla otel geliştirmek istediklerini vurgulayan Sleiffer, “Şu anda Türkiye’de sekiz markamız var. Müşterilerimizin olmak istediği her yerde olmak istiyoruz, bu yüzden Antalya, Dalaman, Bodrum, İstanbul ve Ankara’da otellerimiz var. Yakın vakitte Urfa’da da açılacak.” dedi.
“OTELLERİMİZDE TÜRK GEZGİNLER VE MİLLETLERARASI GEZGİNLERİN UYGUN BİR KARIŞIMINA SAHİBİZ”
Sleiffer, Türkiye’de pandeminin biraz hafiflediğinde işlerin çok süratli bir halde tekrar canlandığını kaydederek, tatil seyahatlerinin pandemi sonrasında kendini erken toparladığını söz etti.
Otellere, tatil gayeli seyahatlerin Türkler ile başladığını aktaran Sleiffer, “Ama artık yabancıların da tatil hedefli geldiğini görüyoruz. Antalya’da, Bodrum’da, Dalaman’da otellerimizin son derece âlâ durumda.” sözlerini kullandı.
Sleiffer, otellerde Türk gezginler ve milletlerarası gezginlerin yeterli bir karışımına sahip olduklarına işaret ederek, otellerin yine konferanslar için rezervasyon almaya başladığını söyledi.
Müşterilerin gitmek istediği her yerde büyümek istediklerini söz eden Sleiffer, “Türkiye’de seyahat etmek isteyen birçok Hilton Honors müşterimiz var. Türkiye’nin en büyük operatörüyüz ve Türkiye’de olmak istediğimiz belli bir bölge olduğunu söyleyemem. Müşterilerimizin gitmek istediği her yerde olmak istiyoruz.” dedi.
Sleiffer kelamlarını şöyle tamamladı:
” Türkiye’de tatil yerleri bilhassa yabancılar için çok tanınan. Türkiye’nin yıllardır bilinen misafirperverliğinin yaşamak istedikleri için Türkiye’ye geliyorlar. 70 yıldır bu ülkedeyiz. Misafirperverlik Türklerin kültüründe var, Türk beşerinin genlerinde var. Bu yüzden herkesin gelip bunu deneyimlemesini istiyoruz.”